נוסף לעגלה עד כה

משלוחים משלוח חינם לנקודת איסוף
בהזמנה מעל ₪249
לפרטים נוספים לחצו כאן

בית זית

ניתן להגיע למאגר בכל ימות השנה אך מומלץ להגיע למאגר בחודשים ינואר

  • ספטמבר 2021
  • אזור אזור מרכז
  • שתף שתף

לפני שיוצאים לטיול צריך לשאול חמש שאלות:

למה?
איפה?
מתי?
עם מי?
מה לוקחים?

הפעם חמש שאלות על מאגר בית זית.  

למה?

בשנים 1954-53 הוקם סכר (אורך הסכר 180 מ' וגובהו 24 מ') על אפיק של נחל שורק שמטרתו לאגור את מי השיטפונות ובעזרתם להעשיר את מפלס מי התהום באזור. המטרה הזאת לא הושגה בגלל תכנון לקוי אבל הרווחנו נקודה יפיפייה לקפה. בחורף נאגרים מים ויוצרים אגם מלאכותי מרשים שמסביבו הנוף הייחודי של הרי ירושלים. כשהאגם מלא, זה מרגיש כמו ביקור באירופה.  
חשוב לציין, שהכניסה למים אסורה עקב שפכים המגיעים למאגר מנחל שורק.

איפה?

המאגר נמצא בדרום בקעת מוצא ויש אליו שני מסלולים המתאימים להליכה או לרכיבה על אופניים. מסלול הראשון שאורכו כ 2 ק"מ מתחיל סמוך למחלף מוצא. נוסעים לכיוון ירושלים בכביש 1 ומיד לאחר מנהרת הראל פונים לכיוון בית זית. עוברים כיכר ומיד אחריה פונים ימינה לשביל עפר. לאחר כמה עשרות מטרים הדרך מתפצלת וצריך לקחת את השביל השמאלי. לאחר כ-300 מטרים מגיעים לחנייה. המסלול השני שאורכו כ-1 ק"מ מתחיל בחנייה הסמוכה לצומת בית כרם.

מתי?

ניתן להגיע למאגר בכל ימות השנה אך מומלץ להגיע למאגר בחודשים ינואר – מרץ לאחר שהמאגר התמלא ממי הגשמים. לאחר גשמים חזקים נוצר מפל מהסכר בגובה של 24 מטר, מחזה מרשים שכדאי להתאמץ עבורו.  

עם מי?

הנקודה לקפה הזאת מתאימה לזוגות ומשפחות. מהחנייה שליד מחלף מוצא יוצא מסלול נוח להליכה המתאים גם לעגלות ילדים.  

מה לקחת?

נקודה יפה לקפה, לא אותו דבר בלי הקפה...
לכן, מלבד הציוד הרגיל שלוקחים לטיול (מים, נעליים להליכה, כובע וכדומה) כדאי לקחת פק"ל קפה chiparo שנכנס בקלות לתיק גב. במידה ואתם רוכבים על אופניים ניתן להצטייד ב-acaton, פק"ל קפה קל וקומפקטי. בחורף, מומלץ להצטייד במגן רוח לגזיה.


אם יש לכם שאלות לגבי המסלול צרו אתנו קשר.

גילתם טעות בהכוונה למקום במידע או כל דבר אחר, נשמח לשמוע צור קשר

whatsapp צ'אט עם נציג