נוסף לעגלה עד כה

משלוחים משלוח חינם לנקודת איסוף
בהזמנה מעל ₪249
לפרטים נוספים לחצו כאן
בית נקודות לקפה אחוזת שושנה

אחוזת שושנה

קחו לכם רגע של קפה בין היסטוריה עתיקה למודרנית. אחוזת שושנה הינה חווה ברמת כוכב שבמזרח הגליל התחתון, כקילומטר מדרום למצודת כוכב הירדן. היא הוקמה בשנת 1959 כביתם של הסייר והלוחם האגדי מאיר הר-ציון ז"ל ומשפחתו ונקראת על שם אחותו שושנה, שנרצחה בידי בדואים בשנת 1954 בעת טיול במדבר יהודה. הר- ציון היה מלוחמי יחידה 101 עליה פיקד אריאל שרון ומגיבורי פעולות התגמול בשנות החמישים. הוא עוטר בעיטור העוז, היה מפקדה הראשון של סיירת צנחנים וממקימי סיירת מטכ"ל. יחידה 101 נועדה לתת מענה לאימת הפאדיון והמסתננים ממצרים ומירדן. למרבה העצב, אחותו של מאיר שושנה נרצחה באחת מפעולות הפאדיון בין עין גדי לירושלים.

DSC_05531_
  • מרץ 2019
  • אזור אזור צפון
  • דרגת קושי דרגת קושי: קלה
  • שתף שתף

בקצה כביש מתפתלת בין שדות ומטעי תמרים במזרח הגליל התחתון, אל מול הרי הגלעד התלולים, שוכנת פינת נוף חבויה המביאה עמה ניחוחות עבר.


איך מגיעים?
הזינו ל-waze "גן לאומי כוכב הירדן". בסוף העליה החדה המובילה לגן הלאומי תגיעו לפיצול בו תפנו ימינה ומיד שמאלה- עד שתגיעו אל האחוזה.


היסטוריה של המקום...
אחוזת שושנה הינה חווה ברמת כוכב שבמזרח הגליל התחתון, כקילומטר מדרום למצודת כוכב הירדן. היא הוקמה בשנת 1959 כביתם של הסייר והלוחם האגדי מאיר הר-ציון ז"ל ומשפחתו ונקראת על שם אחותו שושנה, שנרצחה בידי בדואים בשנת 1954 בעת טיול במדבר יהודה. הר- ציון היה מלוחמי יחידה 101 עליה פיקד אריאל שרון ומגיבורי פעולות התגמול בשנות החמישים. הוא עוטר בעיטור העוז, היה מפקדה הראשון של סיירת צנחנים וממקימי סיירת מטכ"ל. יחידה 101 נועדה לתת מענה לאימת הפאדיון והמסתננים ממצרים ומירדן. למרבה העצב, אחותו של מאיר שושנה נרצחה באחת מפעולות הפאדיון בין עין גדי לירושלים.

הר-ציון השתתף בקרבות ומבצעים רבים ונחשב לאחד מהלוחמים הגדולים ביותר שידעה המדינה. משה דיין כתב עליו בספרו "אבני דרך": "בעיני, הר ציון הוא החייל הטוב ביותר שקם לצה"ל. ייתכן שגם לולא נפצע לא היה מגיע לדרגת פיקוד גבוהה. כוחו לא היה  במתן הוראות לאחרים, אלא בהבנת המתרחש בשדה הקרב, בידיעת המעשה הנכון ובכושרו המופלא בתור לוחם."

מאיר הר ציון נפטר ב-14 במרץ 2014 ונקבר באחוזת שושנה שכה אהב.

 

מה רואים...
הנוף מהאחוזה מרשים ביותר. אם תמשיכו מעט צפונה ממנה תגיעו לנקודת תצפית ממנה ניתן לראות חלק מיישובי העמק, ביניהם: אשדות יעקב, גשר, נווה אור, ירדנה, בית יוסף וחמריה.

שטח החווה 6,900 דונם והיא מהגדולות בחוות הפרטיות בישראל. המגיעים אליה מוזמנים לבקר בקברו של מאיר הר ציון.

אזור מזרח הגליל התחתון אינו מהפופולריים בקרב המטיילים בארץ, אך הוא טומן בחובו היסטוריה רבה החל מהתקופה הרומית בבית שאן, דרך מבצרים צלבניים עד קברו של לוחם ישראל מאיר הר ציון. קחו לכם רגע של קפה בין היסטוריה עתיקה למודרנית, בנוף הנשקף של יישובי העמק, נהר הירמוך והרי הגלעד היפים.

 

טיפים
מומלץ לטייל באזור בתקופת החורף עקב החום הכבד באזור בחודשי הקיץ.

עם זאת, שימו לב שבחורף הדרך עלולה להיות בוצית, לכן עדיף לחנות את הרכב קרוב לפיצול באזור הסלול.

מטיבי לכת יכולים לשלב טיול מעגלי בנחל תבור.

 

גילתם טעות בהכוונה למקום במידע או כל דבר אחר, נשמח לשמוע צור קשר

גילתם טעות בהכוונה למקום במידע או כל דבר אחר, נשמח לשמוע צור קשר

whatsapp צ'אט עם נציג