נוסף לעגלה עד כה

משלוחים משלוח חינם לנקודת איסוף
בהזמנה מעל ₪249
לפרטים נוספים לחצו כאן
בית נקודות לקפה משלט 16 בשלוחת שיירות

משלט 16 בשלוחת שיירות

כשנוף משגע, אוויר הרים, מורשת קרב וקפה מעולה נפגשים. מצאו לכם פינה שקטה ונעימה בתוך החורש והירוק, תנו לרחש הגזייה, ערבוב הקפה והלגימות להיות הרעשים היחידים שיפיגו את הדממה ופשוט תיהנו מכל רגע. משלט 16 הוא אחד מאתרי הקרבות הנמצאים על שלוחת שיירות הקרויה על שמן של השיירות אשר עלו לירושלים דרך שער הגיא במלחמת העצמאות. מדובר ברכס הרים בו ניהלה חטיבת הראל של הפלמ"ח קרבות קשים על מנת לשלוט בו ובכך לאבטח את הדרך לירושלים.

DSC_0286-2

איך מגיעים?
תנו ל-waze להוביל אתכם אל "חניון שמורת המסרק". תדעו שהגעתם למקום הנכון כשתראו שלט "דרך בורמה" ו"פארק יצחק רבין". פנו משם ימינה ואתם בחניה.

ממגרש החניה מתחילים במסלול שמסומן בלבן-אדום-לבן. משם ממשיכים עם סימון ירוק המסומן גם כשביל ישראל- לבן-כחול-כתום.

בהמשך הדרך נפגוש בשלט "שלוחת שיירות 4X4 משלט 16", מצד ימין לדרך תחלפו על פני ספסלים. משם עולים בעלייה מתונה עד לפיצול (צומת T) בו נפנה ימינה (הפניה שמאלה מסומנת בצבעי שביל ישראל). לאחר הפניה נעבור מדרך לרכבי שטח לדרך להולכי רגל וכעבור כ-200 מטרים נגיע לעץ ומתחתיו ספסל הבנוי מגזע עץ, כך תזהו את המקום.

קצת על המקום...
משלט 16 הוא אחד מאתרי הקרבות הנמצאים על שלוחת שיירות הקרויה על שמן של השיירות אשר עלו לירושלים דרך שער הגיא במלחמת העצמאות. מדובר ברכס הרים בו ניהלה חטיבת הראל של הפלמ"ח קרבות קשים על מנת לשלוט בו ובכך לאבטח את הדרך לירושלים.

הרכס נמצא מדרום לכביש 1 ושולט על הקטע המחבר בין ער הגיא למחלף שורש. מדרום לו עובר נחל דרך בורמה, הקרוי על שם דרך בורמה העולה בתוואי הנחל אל רכס שיירות.

פארק רבין בו נמצא המשלט מכיל בתוכו טרסות חקלאיות, אתרי מורשת קרב מהתקופה בה פיקד יצחק רבין על חטיבת הראל במהלך המלחמה, פינות חמד וספסלים, צמחייה ים תיכונית ותצפיות נוף.

היסטוריה של המקום...
לפני מלחמת העצמאות, לא התקיים רצף התיישבותי בין היישובים העבריים בשפלה ובין היישובים באזור ירושלים. היישובים הערביים בהרי ירושלים שלטו באש על הכביש שהיווה את הדרך לעיר, מה שהוביל למצור על ירושלים שרק הלך והחריף בין 1947-1948. הפתרון להעברת האספקה בשיירות של משוריינים הופסק בשל אבידות קשות לשיירות שגרמו היישובים הערביים המקומיים. כתוצאה מכך גמלה בקרב מנהיגי המדינה ההחלטה לצאת במבצעי התקפה על מנת להפסיק את המצור ולהעביר אספקה לירושלים. לאחר מספר מבצעים כגון "מבצע נחשון" ו"מבצע הראל", החל "מבצע מכבי" שהחל ב-8 במאי 1948 ע"י חטיבות גבעתי במטרה לפרוץ את המצור. במהלך מספר ימי לחימה נתפסו משלטים רבים- ביניהם משלט 16 ונותרו בשליטת ישראל. למרות כיבוש המשלטים, לא נפתרה בעיית המצור והעברת הסחורות בשל השליטה הערבית בלטרון. לבסוף נפרצה "דרך בורמה" העוקפת המפורסמת ולאחר מלמת ששת הימים הוחזרה התנועה ללטרון ועד היום עובר דרכו כביש 1 בדרך לירושלים.

 

נוף מהפנט- יש, היסטוריה מרשימה- יש, אוויר הרים צלול- יש.

אם במסגרת מסלול הליכה באזור, טיול עם הרכב או פשוט רצון לשאוף מעט אוויר הרים צלול- אין ספק שעצירה לקפה יכולה להעצים את החוויה. מצאו לכם פינה שקטה ונעימה בתוך החורש והירוק, תנו לרחש הגזייה, ערבוב הקפה והלגימות להיות הרעשים היחידים שיפיגו את הדממה ופשוט תיהנו מכל רגע.

גילתם טעות בהכוונה למקום במידע או כל דבר אחר, נשמח לשמוע צור קשר

whatsapp צ'אט עם נציג